De zomervakantie is officieel begonnen en dat betekend zon overgoten vakanties en heerlijke staycations in Nederland. De aankomende weken hebben we elke week 2 gastbloggers die vertellen over hun Goldensummerweek. Vandaag Martine die verteld over haar avonturen op Ibiza en haar familievakantie in Italië!

Van stressvolle dagen naar ultiem genieten

Het schrijven van een scriptie brengt niet alleen overuren achter je laptop met zich mee, maar ook slapeloze nachten, geen tijd voor je vrienden en een stressgehalte tot aan het maximum. Wanneer het einde in zicht is wordt dit nog een stukje erger, want ja zo ben ik: uitstellen. Ploeteren, hartkloppingen en de toetsen van m’n laptop er bijna uit rammen. Maar dan is daar eindelijk het moment: KLAAR. Hoe heerlijk was dat. Op vrijdag 2 juni scriptie ingeleverd en 4 juni stapte ik met mijn familie het vliegtuig in, op naar Italië.

Italië

Tijdens mijn scriptietijd had ik een prachtige villa met zwembad uitgekozen via TUI-villa’s. Maar de weg ernaartoe was nog wel een dingetje. Ik heb nog nooit zulke zandwegen met hobbels en gaten gezien. Na uren zoeken, door bossen en de meest gruwelijk slechte wegen vonden we dan eindelijk daarboven op de heuvel: Villa Paronama in het plaatsje Bassano Romano. We toetsten de code van het hek in en de poorten gleden langzaam open. Een prachtig grote villa kwam ons tegemoet terwijl wij de oprit opreden, met een tuin die ongeveer vijf voetbalvelden groot was en het meest schitterende uitzicht die je je maar kunt voorstellen begon mijn vakantie pas echt. De zorgen en stress gleden langzaam van me af, want wauw wat was dit mooi. Doordat we in the middle of no where zaten hoorde je helemaal niets. Behalve de vogels, sprinkhanen en salamanders die langs je voeten trippelde.

De eerste avond begon heerlijk met een groot glas wijn en een prachtige zonsondergang, wauw. De bergen en de zon die daartussen onderging was echt een plaatje. De dagen die vlogen voorbij, vol heerlijk eten, lekkere drankjes, boeken lezen (eindelijk weer eens tijd voor) en zwemmen in het privézwembad van de villa. Echt ultiem genieten. Aangezien we midden tussen de bergen en bossen zaten, was er niet veel in de buurt te beleven, maar om de vakantie nog een stukje beter te maken: vijftig kilometer verderop lag Rome en daar moesten we natuurlijk ook een dagje naartoe.

Met de trein, welke overigens erg goedkoop is, gingen we dan al vroeg in de morgen naar die prachtstad toe. En wat was ze mooi. De meest prachtige gebouwen van verschillende materialen heb ik gezien. Om de ultieme toerist uit te hangen kochten we ook maar kaartjes voor de Hop-on-Hop-bus. Echt een aanrader overigens want het was bloedje heet. De straatverkopers smeerde ons ook nog maar even een selfiestick aan, maar hey de foto’s werden wel superleuk dus vooruit. Let wel op als je in Rome bent dat er veel straatverkopers water verkopen: niet doen!

Martine de Ridder

De dag vloog voorbij en we waren zo oververhit dat we maar besloten terug naar de villa te gaan om heerlijk een verkoelende duik te nemen en zoals bijna elke dag pizza eten. Want ja als je in Italië bent… De dagen gingen snel en het einde was alweer in zicht, we bezochten nog wat stadjes in de buurt waar prachtige bouwwerken van de Romeinen te zien waren (toch leuk dat vak Kunstgeschiedenis op de middelbare school jaren geleden, toch veel kennis aan overgehouden). Op maandagavond vlogen we helaas weer naar Nederland. Heerlijk even twee nachtjes in mijn eigen bed slapen want woensdag ochtend  ben ik alweer met een vriendinnetje naar het mooiste eiland van Europa gegaan: Ibiza!

Dinsdag was een dag vol wasjes, even naar kantoor om productfoto’s voor de webshops te maken en vrienden te zien om bij te kletsen. Maar toen kwam de ellende: nu moest ik al mijn kleding, make-up, slippers, sleehakken, strandlaken en natuurlijk mijn zonnebril in één klein handbagagekoffertje proppen. En ja, dat is dus niet mijn ding. Gelukkig heb ik een klein zusje die dat heel goed kan dus dat was mijn redder in nood. Op woensdagmorgen vroeg om jawel 4 uur!!! gingen mijn vriendinnetje en ik dan heerlijk naar dat pracht eiland. Lekker kort vliegen ook en we stapte het vliegtuig uit met een stralend zonnetje. Daar word je vrolijk van!

Ik was wel vaker op Ibiza geweest en ik heb ook echt een liefde voor dat eiland, maar nu gingen we naar het noorden toe naar Portinatx. En wauw, in vergelijking met Italië was dit weer heel iets anders maar… zo’n blauwe zee had ik dus nog nooit gezien. Wij zaten in zo’n prachtig baaitje met helderblauw water. Echt niet normaal wat vetcoolmooisuper. Ik was meteen verliefd en iedere dag waren we daar dan ook te vinden, al was het om op de rand naar het water te kijken, met een boot te varen of te liggen op het strand. Echt genieten!

Ibiza

Het hotel waar we verbleven heette: Presidente. Geen hoogstaand hotel, maar prima kamer , lekker zwembadje, vriendelijk personeel en ja het beste was dan toch echt: in de avond was er een speciaal 18+ ruimte buiten, met ook weer een adembenemend uitzicht waar ze de heerlijkste cocktails (mojito blijft mijn favoriet) en likeurtjes (43 en Disaronno) schonken. Jammie. Je weet vast wel waar we dus iedere avond te vinden waren. Een beetje flirten met de barmannen, heerlijk muziekje erbij, even bewegen met die billen en genieten. Wat een toptijd. Na zes dagen was het feest alweer afgelopen en moesten we weer naar Nederland.

Na een aantal dagen werd ik gebeld dat ik mijn scriptie gehaald had en dat ik mijn verdediging mocht doen. Jippiejeej. Wat een top weken waren dit. Ik kijk nu alweer uit naar mijn volgende bestemmingen voor nu staan Londen en Marrakesh nog op de planning! Bedankt voor het lezen en wie weet tot snel!

Even over mezelf: ik ben Martine de Ridder, woon in Noordwijkerhout en ben 22 jaar. Net mijn Bachelor Communicatie gehaald (jippie). Mijn volgende doel is voor mezelf te beginnen als freelance tekstschrijver, productfotograaf en content maakster. Ik heb er zin in!

Hebben jullie ook zo genoten van het verhaal van Martine? Wil je meer weten over Martine kijk dan even op haar Instagram